akå

for me to know, and for you to find out....

juni 09, 2005

Förra veckan hängde jag med Hanna in på banken och vidare in där alla bankfack finns. Jag har ALDRIG varit i ett bankfack förut och det var p r e c i s som film.

Alt 1
En nära anhörig har dött och det enda som är kvar är en nyckel som leder till ett bankfack. Vad kan finnas där?
Jag och min äldre syster åker dit för att se efter och vi upptäcker en mörk hemlighet som den döde har burit på under hela sin levnadstid....

Alt 2
Jag är en hemmfru som kommit på att min make är otrogen och jag gör ett sista besök på banken för att hämta mina hemligt undanlagda pengar innan jag skjuter ihjäl min make och sedan lämnar landet....

Alt 3
Vi är spioner och har fått i uppdrag att ta reda på allt om en högre ställd man i vår stad som misstänks att hålla på med något mycket skumt. Självklart har vi varit inne i hans hus och gjort en kopia på hans bankfacksnyckel för att kunna undersöka vad det är han sysslar med egentligen....

Att låtsas vara med i film/tv-program är ett av mina intressen. Dock är det få som hänger på idén till fullo.

Men blir inte matlagningen lite roligare om man låtsas att det finns en kamera med?
När man kan låtsas att hela sveriges befolkning sitter och tittar i sina soffor när man berättar hur man reder en sås tex?
Bäst är när man är två för då får man helt plötsligt en sidekick.
Fredrik och jag är grymma på det när det gäller mat-program. Vi turas om att vara olika alternativ av Mat-Tina och Tomas Tengby och tittar alltid in i väggen när vi ska "prata" med tv-tittarna, det är ju där "kameran" är.
Jag försökte få med min bror att vara "Roomservice" när vi skulle riva tapet hemma för att göra allt roligare. Trots att jag erbjöd mig att vara målaren från gotland så att bror inte skulle behöva prata konstigt så tyckte han att det hela lät lite konstigt och muttrade vidare med en spatel i handen.

Alla är inte bekväma framför en låtsaskamera helt enkelt.

Idag ska jag annars:

städa/fixa i rummet
sy in ett par byxor
dricka vin

/och så är jag glad över att Pat och jag fått en bra och fin relation till varandra igen. /

Hej hopp
humöret på topp!