akå

for me to know, and for you to find out....

december 18, 2006

Varför så frågvis?

Mitt nya ärtiga receptionistjobb tar så mkt tid att jag inte hunnit med....


Men jobbet bjöd på julfest på Nordiska muséet fredags:

Bubbel som fördricka.
3 glas för mig eftersom jag hade tänkt mig bli full helt och hållet på jobbets pengar och inget ur egen ficka.

En musikalartist underhöll vid middagen och sprang runt bland långborden och charmade oss kvinnor så att vi (jag) nästan blev generad.

Maten var god 3-rätters och i glasen fylldes vin och åter vin.

Utdelade drinkbiljetter visade oss till baren, mer vin.
Var klok nog att inte blanda. Hepp!

Dans och spex!

Dessutom fick jag höra att jag vridit om och skadat en ung mans hjärta.
Vad tråkigt, men min fråga är hur det gick till?

Efterfest fram till morgon.

Lördag var trasig och jag luktade nog bensin.