akå

for me to know, and for you to find out....

juni 09, 2005

The Larssons..

Under eftermiddagen packade jag in alla de 80 bullar jag bakat i frysen och sydde in ett par blåjeans så att de blev typ stuprör istället för bootcut.

Klockan 17.00 kommer mamma hem och ropar:
"Tjoho, nu vill jag ha vin för jag har haft skolavslutning för mina elever idag!!"
Pappa drar på sig ett par beige shorts och åker ner till systemet för att köpa en BiB rödvin till oss.
Hem igen och glasen fylls medan vi sitter i köket och gör mat.
Efter ca två glas ringer telefonen och pappa svarar...

"Hej jag ringer från Psoriasisförbundet vi undrar om du vill skänka pengar till vår forskning?"
Pappa hatar allt vad telefonsäljare/be-om-pengar-föreningar heter som ringer hem till en och svarar:
"Nej, ni får allt sitta och riva och klia bäst ni vill!"

Vi äter mat på balkongen.
Maten tar slut och vi fortsätter med vinet istället.
Mamma blir fnittrig och föreslår att vi ska ladda ner Dr. Bombay på datorn, eftersom det "vore kul".
Vi plågar oss igenom "Calcutta" och får en drink av mamma som innehåller gin + ananasjuice.
Pappa tycker att han och jag ska tävla om vem som kan få ut sista droppen ur vinpåsen i Bib:en.
Jag vinner eftersom jag hämtar en sax och klipper upp ett hörn och på så sätt kan hälla ut det allra sista i mitt glas.
Eftersom pappa ska jobba imorgon går han och gör sig i ordning, istället för att säga "jag ska bara kissa" eller nåt säger han "jag ska bara tömma pungen".

Tömma pungen??
Jo tack, jag vet nog vad man gör när man tömmer pungen men att vi skulle bli så intima i vår familj visste jag inte.
Efter ett tag kommer pappa på vad han faktiskt har sagt och då har vi redan skrattat så vi fått ont i magen.

Tack och godnatt!
En helkväll med familjen.

Till sist har jag 3 önskningar:

# R love
# pengarna
# de där stövlarna från Bronx

Godnatt
Herr von Tratt

1 Comments:

At 12:33 em, Anonymous Anonym said...

Haha.. Staffan rules..

 

Skicka en kommentar

<< Home