akå

for me to know, and for you to find out....

juni 20, 2005

Saturday/Sunday

Efter att varit uttråkad ett par timmar ute på Lidingö alldeles ensam åkte jag in till stan och hängde med Patrik och Sofia i Tanto. Det som först skulle bli lite häng över en flaska cava slutade efter allt med en redig fylla.När cavan och folkölen tagit slut drog vi oss till gamla Dovas (vad-heter-det-nuförtiden?) vid Mariatorget och fick i oss ett par glas öl/vin. Där hade det någonstans räckt med alkohol men icke sa Nicke och vi och promenerade hem till Sofias fina bo och mixtrade ihop en varsin rom & cola. På vägen dit lyckades vi pruta ner en 1,5 liters cola från 25 kronor till 23 och Sofia och jag var grymt nöjda över våra sinnen för affärer ett litet tag.Väl hemma hos Sofia kom gitarren fram och fyllesången var ett faktum.Till sist var det dags för mig att tänka på refrängen och åka mot Ropsten.Varför Patrik och Sofia också åkte minns jag inte riktigt men vi lyckades tappa bort Patrik på vägen i tunnelbanan (han hittades dock sen av Sofia vid Odenplan)Tog emot ett sms från R som var vid Karlaplan och väntade, där gick jag inte av utan hoppade glatt av vi Östermalmstorg istället och berättade att jag var framme. När misstaget upptäcktes fick jag vänta på t-banan och istället för att hoppa av vid Karlaplan så åkte jag till Gärdet.Men efter mkt om och män så kom vi båda till slut fram till Ropsten och kunde hoppa på tåget ut mot Lidingö. Vad jag babblade om på tåget vet jag inte riktigt men att sitta på ett tåg i ca 15 minuter fick mig faktiskt att nyktra till lite lite lite.Söndag var inte så mkt bakfylla som jag hade väntat mig.Vi satt nere vid vattnet hela dagen vilket resulterade i lite väl mkt solbränna på konstiga ställen (hej polkagris) men i det stora hela var det skönt och fint.Idag önskar jag:# att allt det röda åtminstone blir lite brunt i ansiktet så att jag slipper se ständigt generad ut# flera stora glas iskallt citronvatten# att pengarna från f-kassan kommer (in my dreams)Bye bye...

2 Comments:

At 3:04 em, Anonymous Anonym said...

Tack för en rolig och fin kväll

/p

 
At 2:22 em, Anonymous Anonym said...

Ja, det var kul men blött. Håller helt med. Och vi sjöng ju underbart bra, eller hur?

Tack för inlägget i min gästbok, sötnos!

/S

 

Skicka en kommentar

<< Home