akå

for me to know, and for you to find out....

augusti 06, 2005

Ernst-syndromet


Det är något visst med kvinnor över 40 och deras förhållande till Sommartorpet-Ernst.
Jag har flertalet exempel som jag har stött på under sommaren.

Ex1:
I det senaste programmet lagar Ernst en mkt "enkel" liten efterrätt bestående av yogurt och lemon curd.
Min mor vill så klart också laga denna supergooooda grej och åker till Coop för att inhandla denna citronmarmelad. SLUT!
Åker vidare till Ica Maxi. SLUT!
Drar vidare till Hemköp. SLUT!
Det finns alltså inte en ENDA burk kvar i stan.
Jag menar HUR vanligt är det att man annars köper citronmarmelad och isåfall varför just denna vecka?
Ernst-syndromet!

Ex2:
Min kompis mor och far har renoverat och byggt om sommarstugan.
Totalt stugmakeover och det verkligen osar Ernst i hela huset.
Det är högt i tak, köksö(för fri arbetsyta såklart), träkreationer på väggarna och hemmasydda vedsäckar i "nåt spännande naturmaterial". You name it!
Ernst-syndromet!

Ex3:
Så fort man är i ett sällskap med kvinnor från 40 och uppåt kommer Ernst upp varje gång.
Jag kan ärligt säga a l l t i d!
"Såg ni den där ytterplatsen Ernst gjorde?"
"Vilken fiffig lösning Ernst gjorde med den där trappan"
"I nästa program ska Ernst tydligen bygga ett bord av armeringsjärn"
Och så håller det på....
Ernst-syndromet!

Ernst han snickar och syr, målar och karvar.
Arbetar med spännande material och är förälskad i armeringsjärn.
Han gör typ allt i armeringsjärn.
Och till råga på allt;

han gör det b a r f o t a.

Ernst är redan mannen, myten och legenden!

Vem blir det härnäst?

1 Comments:

At 7:10 em, Anonymous Anonym said...

underbart roligt!

/märta

 

Skicka en kommentar

<< Home