akå

for me to know, and for you to find out....

juli 20, 2005

Detta har hänt..

månadens förvåning: "har ni höjt priset på ölen?"
månadens mest saknade: de fina + man + pengarna
månadens mat: oh oh lyxmat hos svärföräldrar
månadens förortsfest: käppala?
månadens resa: khamn - sthlm
månadens komplimang: "du blir bara vackrare för varje gång vi ses"
månadens fynd: goda ostar till bra pris
månadens sevärdhet: små ludna andbarn att mata med chips
månadens förälskelse: som alla andra månader
månadens förslag: "jag tjänar bättre i USA, följ med mig dit"
månadens vandalisering: min lever?
månadens kändis: ingen alls
månadens tantighet: "ta med paraply ifall det börjar regna"
månadens pappaskämt: "säg till dina vänner att din far har läst vid oxford, jag har läst en broschyr just där"
månadens mongo: men som alltid f-kassan och deras hycklerier
månadens dyraste: avocadon på ICA i Käppala
månadens "du är lik...": eller ännu bättre: "du är inte lik nån utan du är du, den finaste"
månadens äckligaste: r ö t m å n a d
månadens förlust: stor hög med kläder efter rensad garderob
månadens familjemedlem: bror, med minne bättre än någon annan
månadens ångest: "inte igen"
månadens klantighet: skära lök med vass kniv....
månadens tjat: säkert från mig till R (?)
månadens vita lögn(er): oh, jag har varit genomärlig hela månaden!
månadens nostalgier: jutisbesöken
månadens sjukhus: ja, men tas inte upp här
månadens mest avundsvärda: att folk har pengar och att jag måste vänta på mina hela tiden
månadens hets: uppHETSad?
månadens personlighet:
månadens behov: tröst och kärlek