akå

for me to know, and for you to find out....

juni 20, 2006

Summertalker

Äntligen börjar det ljuvliga "Sommar i P1" igen med en hel drös av sommarpratare som kan vara intressanta att lyssna på.

Så, vad skulle jag själv prata om ifall chansen dök upp?

Skulle jag tala om all den välgörenhet jag ägnar mig åt?
Nej, jag tror inte det.
Trots medlemsskap i Amnesty och Hjärt&Lungfonden och försök till att lämna blod skulle det bara låta patetiskt.
"Hej, jag offrar ett par hundralappar varje månad till "det" och "det". Blod vill jag gärna lämna men mitt HB* är så jäkla lågt så jag får inte"
Går bort.


Min gedigna utbildning jag bär på kanske?
Nja, förvisso lärde jag mig mycket om musik på estetprogrammet på gymnasiet men ett halvår på Kulturama är kanske inget att komma med?
Kulturama var förresten som att medverka i Idol eller Fame Factory fast utan utröstning.
Jag började i och för sig en italienskakurs under våren 2001 tillsammans med min moster.
Men efter ett tag upptäckte vi att vi läste tillsammans med PRO och läraren kunde inte ett dugg svenska och är man nybörjare och inte kan någonting om språket är det ganska så krångligt.
Dessutom drog pensionärerna bara upp massa utdöda ord och fraser och undrade hur man sa det i Italien.
Går bort!

Nu vet jag, min långa yrkeserfarenhet?
Eller inte.
Det enda jag i stort sett har gjort är att sitta i olika företags kundtjänster. Visst jag har passat barn, krattat löv och guidat turister också men hur inponerande är det?
Okej, jag skulle kunna ägna en hel timme till att prata om hur folk verkligen beter sig i telefon (se tidigare inlägg: Hej, det är vi som ringer till kundtjänst)
Men i det stora hela kanske det är lite utråkande?
Går bort.

Mina sjukdomar/psykbryt?

"Hej, jag har varit både ätstörd, djupt deprimerad och allmänt frånstötande under en period.
Jag har knaprat piller, gått på behandlingar och samtalsterapier för att bli frisk"
Utan tvivel har jag mycket erfarenhet utav det och jag vet också att man i stort sett kan bli bra igen. Jag skulle säkert kunna hjälpa många andra med att berätta om allt som hände under denna fas i livet men under min timme i radio vill jag att folk ska luta sig tillbaka och njuta. Inte känna sig nere eller börja fundera på eventuella problem.
Går bort.

Så vad i helsike ska jag prata om?
#När jag fixade tv-kanaler åt Zlatan?
#Den gången jag sjöng "Love me tender" i stämmor med Magnus Carlsson (Weeping Willows) och Nina Persson (Cardigans) i Gula gången vid Slussen?
#Då jag i fyllan frågade Håkan Hellström om han och jag skulle sjunga lite visor ihop?
#Det som var mena som en lugn kväll ute men slutade med efterfest tillsammans med The Darkness?
#När jag lyckades locka ner Jonas Inde från scen för att hångla upp honom och sedan fick frågan om jag ville hänga med på turné med Killing-gänget?
#Kvällen på en klubb i Köpenhamn som slutade med att jag blev drogad med rohypnol av några danska "beundrare"?

Tja, varför inte?
Det kanske skulle vara underhållande för Sveriges befolkning?
You tell me!

Någon sommarpratare kommer jag nog ändå aldrig bli. Tyvärr.


* blodvärde


1 Comments:

At 2:55 fm, Anonymous Anonym said...

HAHA!
Kul skrivet.

/en läsare

 

Skicka en kommentar

<< Home